banner122  
Τετάρτη, 29 Φεβρουάριος 2012 13:01    PDF Εκτύπωση E-mail
Μεγάλη κινητικότητα γύρω από το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)
Νεα - Οι Απόψεις σας
Τελευταία Ενημέρωση ( Τετάρτη, 29 Φεβρουάριος 2012 13:38 )

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα γύρω από το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και εφημερίδες της Κρήτης αλλά και κρητικού ενδιαφέροντος των Αθηνών δημοσιεύουν συχνά άρθρα με το παραπάνω θέμα.

Παρατίθενται οι τίτλοι μερικών άρθρων από εφημερίδες του Ρεθέμνου και της Αθήνας:

 - Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ, Πέμπτη 30 Ιουλίου 2009, σελ.8.
- Το Ρέθυμνο, ο ΒΟΑΚ, η γρίπη των χοίρων και η ζώνη των 800μ., ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ, Πέμπτη 30 Ιουλίου 2009, σελ.8.
- Τι ΒΟΑΚ, τι …ΚΟΑΚ!!!, ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ, Σάββατο 1- Κυριακή 2 Αυγούστου 2009, σελ.8.
- Χάραξη του ΒΟΑΚ νοτιότερα ΖΗΤΑ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΛΑΠΠΑΙΩΝ, ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ, Σάββατο 8-Κυριακή 9 Αυγούστου 2009, σελ.5


- Προχωρούν οι μελέτες αναβάθμισης του ΒΟΑΚ, ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ, Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2009, σελ.9.
- Σε νέα χάραξη του ΒΟΑΚ επιμένει ο δήμος Λαππαίων, ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΑΡΧΗ ΣΥΝΑΝΤΗΘΗΚΑΝ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΜΕΛΗ ΤΟΥ Δ.Σ., ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ, Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2009, σελ.9.


- Ένας νεκρός κάθε δυο μέρες, ΘΛΙΒΕΡΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ, Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009, σελ.1, 17.


- Φτιάξτε δρόμο ή πάρτε δρόμο! ΚΥΡΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ, ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ, ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, Η ώρα τση Κρήτης, Αρ. φύλλου 127, Αθήνα, Αύγουστος-Σεπτέμβρης 2009, σελ. 1,7.

Από όλους επισημαίνεται ότι, από το 1970, που η τότε «Νέα Εθνική Οδός Κρήτης» δόθηκε στην κυκλοφορία (και η οποία εξάλλου αχρήστεψε πολλές παραλίες), έχουν γίνει ελάχιστες βελτιώσεις, και με την αύξηση των κυκλοφορούντων οχημάτων σε πολλά σημεία υπάρχει καθημερινά μεγάλο πρόβλημα και καταγράφονται μάλιστα και πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα «ένας νεκρός κάθε δυο μέρες και τρεις βαριά τραυματίες» και θα πρέπει επί τέλους να γίνει ένας σύγχρονος και ασφαλής κλειστός δρόμος ταχείας κυκλοφορίας (όπως η ΕΓΝΑΤΙΑ και η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ). Επειδή το σχήμα της Κρήτης είναι μακρόστενο (με μέγιστο μήκος Κίσσαμος-Σητεία περίπου 250 χλμ. και μέγιστο πλάτος μόνο 55 χλμ. περίπου) ίσως η βέλτιστη λύση για την άνετη και ταχεία οδική επικοινωνία θα είναι η κατασκευή ενός Κεντρικού Οδικού Άξονα Κρήτης (που θα μπορούσε και να ονομασθεί «ΚΡΗΤΙΚΗ ΟΔΟΣ») προς το μέσον της Κρήτης με τις αναγκαίες βέβαια αποκλίσεις ανάλογα με τη μορφολογία του εδάφους και των οροσειρών, Λευκά Όρη, Ψηλορείτης και Δίκτη. Τα βόρεια και νότια σημεία της Κρήτης που θα απέχουν από τον κεντρικό άξονα μόνο 10-20 χλμ. θα συνδέονται με αυτόν σε πολλούς κόμβους και έτσι ένας από τη Σητεία ή Ιεράπετρα σε 5-10 λεπτά θα «μπαίνει» στη ΚΡΗΤΙΚΗ ΟΔΟ και σε 2 ώρες! (αντί για 4! και πλέον τώρα) θα φθάνει στην Κίσσαμο, ενώ από το νέο διεθνή αεροδρόμιο που θα κατασκευασθεί στο Καστέλι-Πεδιάδος θα φθάνει σε οποιοδήποτε σημείο της Κρήτης μόνο σε 1 ώρα!!! Οι μελέτες και τα σχέδια που υπάρχουν για βελτίωση ή νέα χάραξη του ΒΟΑΚ υπονοούν ότι θα υπάρξει σχεδιασμός και για το ΝΟΑΚ (που σε μεγάλο τμήμα βέβαια θα είναι πολύ κοντά στον ΒΟΑΚ), όμως η μορφολογία του εδάφους στα Νότιο τμήμα της Κρήτης δεν είναι καθόλου πιο πρόσφορη για την κατασκευή ενός τέτοιου άξονα. Αν πάντως αυτό το σχέδιο προχωρήσει θα πρέπει να κατασκευασθούν 2 οδικοί άξονες συνολικού μήκους άνω των 500χλμ.! Αν όμως για τόσα χρόνια είναι δύσκολο να κατασκευασθεί ένας σωστός δρόμος 250 χλμ. ο δρόμος των 500 χλμ. (ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ μαζί) με διπλάσιο και πλέον κόστος δεν θα κατασκευασθεί ποτέ!!!


Είναι απορίας άξιον πώς 40 χρόνια τώρα δεν έχει σχεδιασθεί μια τέτοια λύση (ενός ΚΟΑΚ) εκτός αν οι μηχανικοί με ειδικές γνώσεις έχουν επιχειρήματα που οδηγούν στο αντίθετο συμπέρασμα. Όλοι οι κάτοικοι της Κρήτης, επαγγελματίες και βιοτέχνες, έμποροι, επιχειρηματίες και βιομήχανοι, απλοί πολίτες και άρχοντες, αιρετοί εκλεγμένοι και διορισμένοι, έχουν μεγάλη ευθύνη για τη μέχρι τώρα κατάσταση. Πρέπει να παραμερισθούν οι κάθε είδους σκοπιμότητες, τα προσωπικά (βραχυπρόθεσμα) οικονομικά οφέλη, οι τοπικιστικοί ανταγωνισμοί και να κατασκευασθεί ένας κεντρικός άξονας ασφαλής και λειτουργικός και με προοπτική πολλών ετών, που αφενός θα μετριάσει τα καθημερινά θανατηφόρα δυστυχήματα και αφετέρου θα επιταχύνει κατά πολύ τις οδικές επικοινωνίες και θα συμβάλει στην πολύπλευρη ανάπτυξη της Κρήτης προς το συμφέρον όλων ανεξαιρέτως των κατοίκων.
25 Σεπτεμβρίου 2009

Μεγάλη κινητικότητα γύρω από το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)

Ιωάννης Π. Σταυρουλάκης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. , Δημοτικός Σύμβουλος πρώην Δήμου Λαππαίων


Αν θέλετε να μαθαίνετε περισσότερα νέα, κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook πατώντας εδώ


 

Εδώ μπορείτε να δημοσιεύετε τις απόψεις σας για όλα τα θέματα της επικαιρότητας που σας απασχολούν. Οι παρακάτω απόψεις είναι καθαρά προσωπικές και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν την ειδησεογραφική ομάδα .Ενημερώνουμε πως τα άρθρα που θα περιέχουν ύβρεις θα διαγράφονται αυτόματα. Αν θέλετε να προσθέσετε την απόψη σας πατήστε εδώ

Ακολουθήστε μας....

facebook facebook twitter blogger linkedin digg myspace stumbleupon orkut buzz youtube tellafriend
Η επιχειρηματική.ενημερωτική.και πολιτιστική ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ,Ενημέρωση,ΡΕΘΥΜΝΟ ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ, Ρέθυμνο Οδηγός αγοράς νομού Ρεθύμνου,Ρέθυμνο Κρήτης Ενημερωτική πύλη ρεθυμνο νομού ρεθύμνου κρήτης Ειδήσεις Νέα Ενημέρωση Ρεθύμνης Επικαιρότητα Γεγονότα Φωτογραφίες Φωτο Ρεπορτάζ ρεθύμνου κατάλογος επιχειρήσεων επαγγελματιών νομού ρεθύμνου νέα ειδήσεις ρέθυμνο,

 

help line2 el-GR   help line el-GR

νεος server