banner122  
Συντάχθηκε απο τον/την Νίκος Θ. Νίνος    Παρασκευή, 13 Μάιος 2011 13:24    PDF Εκτύπωση E-mail
Ανησυχώ και Ερωτώ!
Νεα - Οι Απόψεις σας
Τελευταία Ενημέρωση ( Παρασκευή, 13 Μάιος 2011 13:31 )

Ρέθυμνο, Κρήτης, Ενημερωτική, πύλη, ρεθυμνο, νομού ρεθύμνου, κρήτης, Ειδήσεις, Νέα, Ενημέρωση, Ρεθύμνης, Επικαιρότητα, Γεγονότα, Φωτογραφίες, Φωτο Ρεπορτάζ ρεθύμνου, χανίων, ηρακλείου, τοπικά, rethymno, kriti, enhmerwsh, topika, rethimno, rethimnou, eishseis, nea, epikaira, ρεπορτάζ, reportaz, ρεθυμνιωτών, rethimniwtwnΌπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση έχει στα  «υπ ‘όψει» της διάφορες ιδιωτικοποιήσεις και μεταξύ αυτών την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας.
Επίσης έχει δημοσιοποιηθεί ,ότι όπως στην τοπική αυτ/ση  και αλλού, έτσι και στα λιμάνια σχεδιάζεται ο αντίστοιχος «Καλλικράτης»! Κατά το τμήμα του ,που αφορά στην Κρήτη, ακούγεται πως όλη η Κρήτη θα είναι ένας φορέας, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου ( σε όποιο όνομα θα μετονομασθεί τότε).
Αυτά «ακούγονται» και η «λογική» λέει ,πως αυτά θα γίνουν, και μάλιστα θα γίνουν στο άμεσο μέλλον!
…….
Στο Ηράκλειο ,η χερσαία ζώνη του λιμανιού, {που «βγαίνει» και εκτείνεται πολύ έξω από την λιμενολεκάνη του Ηρακλείου}, αποτελεί το αντικείμενο μιας έντονης διαμάχης ,( οποία έχει δημοσιοποιηθεί από καιρό), μεταξύ του Δήμου και του Οργανισμού Λιμένος .Ηρακλείου. Ο δήμος απαιτεί { και το διεκδικεί με έντονα διαβήματα και πιέσεις}, να περιέλθουν στην δικαιοδοσία του οι περιοχές της χερσαίας ζώνης που βρίσκονται έξω από το λιμάνι.
Στο Ρέθυμνο, η σήμερα ισχύουσα χερσαία ζώνη λιμένος, ορίσθηκε με την αποφ 22435 / 13.8.1968 του τότε νομάρχη Ρεθύμνου, που δημοσιεύθηκε στο φεκ  509 Β /4.10.68. Σύμφωνα με αυτήν την απόφαση, [ και την προηγούμενη  φεκ 128 Β/1955 που είχε ορίσει ,αρχικά, την χερσαία ζώνη λιμένος Ρεθύμνου, και την οποία τροποποίησε και συμπλήρωσε αυτή η απόφαση του 1968], η χερσαία ζώνη λιμένος Ρεθύμνου, εξικνείται σε μήκος από το πάρκινγκ βόρεια της Φορτέτζας (στην επέκταση της δυτικής πλευράς των παληών φυλακών) μέχρι το ρέμμα «το δυτικώς της συνοικίας Καλλιθέας» (δηλ το ρέμμα Συνατσάκη).
Το βάθος ήταν αρχικά, από της ακτής μέχρι της εγγυτέρας οικοδομικής γραμμής του σχεδίου πόλης. Με την ανωτέρω τροπ/ση-συμπλήρωση του έτους 1968 οριοθετήθηκε λεπτομερώς το νότιο όριο ( η πλευρά της οικοδομικής γραμμής των οικοδομών που «βλέπουν» προς την θάλασσα) και επεκτάθηκε προς ανατολάς ,μέχρι την εξωτερική πλευρά του υπήνεμου μώλου.
Σήμερα λοιπόν, στην χερσαία ζώνη του λιμανιού μας, περιλαμβάνεται όλη η περιοχή Κιουλούμπαση { ο χώρος του πάρκινγκ, ο χώρος της πλατείας , η Πασαρέλλα, και ο εκεί δημόσιος δρόμος ( οδός Κεφαλογιάννηδων ,από πρώην κλινική Κοκονά μέχρι το πάρκινγκ της Φορτέτζας)},η προκυμαία του Ενετικού λιμανιού, η πλατ Λύκείου Ελληνίδων, όλη η αμμουδιά, όλος ο παραλιακός ( οδός Ελευθ Βενιζέλου + τους μισθούμενους χώρους των καταστημάτων της προκυμαίας+ τον εσωτερικό πεζόδρομο),και από της οικοδομής Σηφογιαννάκη  (στην Βορειοδυτική γωνία της πλατ Αγνώστου Στρατιώτη),μέχρι την συνάντηση του τότε υπάρχοντος νότιου κρασπέδου του παραλιακού και της επέκτασης του δυτικού τοίχου του τότε υπάρχοντος καφενείου  «Κύμα», και από εκεί ακολουθούσε το νότιο κράσπεδο της παραλιακής  μέχρι το νοητό σημείο της επέκτασης του δυτικού τοίχου του «Ξενία» και σε απόσταση 12 μ από την βορειοδυτική γωνία του ξενοδοχείου, και εκείθεν συνεχίζεται κατ ευθείαν γραμμή μέχρι  βορειοδυτική γωνία της τότε οικοδομής Δελήμπαση,, και τερματίζεται στην νοητή επέκταση της ανατολικής πλευράς του υπήνεμου μώλου.
Δηλαδή η χερσαία ζώνη λιμένος δεν περιορίζεται στην βορείως του παραλιακού αμμουδιά και λοιπή περιοχή, αλλά «μπαίνει» και μέσα στον ιστό της πόλης καταλαμβάνουσα και την βασική οδική αρτηρία του παραλιακού,(οδός Ελευθ Βενιζέλου , τμήμα της οδού  Σοφ Βενιζέλου, πλατεία Λυκείου και πλατ Πλαστήρα, τμήμα της οδού Αρκαδίου και της οδού Κεφαλογιάννηδων) κλπ
……….
Τα προβλήματα της σχέσης Δήμου και διοίκησης λιμένος, είναι τα  ίδια στο Ρέθυμνο ( και όχι μόνον), όπως και στο Ηράκλειο .
Συνεπώς ,η έντονη στάση του δήμου Ηρακλείου θάπρεπε ,τουλάχιστον, να μας προκαλούσε ,και  στο Ρέθυμνο, κάποιους προβληματισμούς!
Είναι γεγονός ότι ο δήμαρχος Ηρακλείου, «διδάσκει» δημοτική διοίκηση!
Είναι πρωτοπορειακός ,και «πλούσιος», σε έργο και σε δράσεις, και έχει «ανοίξει» δρόμους δημοτικής λειτουργικής, που θα άξιζε να αντιγραφούν από τους άλλους δήμους! Δεν είναι του παρόντος να αναφερθούμε σε παραδειγματα ,( γιατί αυτά είναι πολλά!), και θα περιορισθούμε στο προκείμενο θέμα της χερσαίας ζώνης λιμένος.
Γιατί ο δήμος Ηρακλείου είναι τόσο έντονος διεκδικητής και επιμονητικά ανένδοτος στις θέσεις του, δηλ στην «επιστροφή» στον δήμο της νομοθετημένης χερσαίας ζώνης που είναι έξω από την λιμενική περιοχή ;
………….
Υπενθυμίσαμε ,στην αρχή του παρόντος, ότι  επίκειται «Καλλικράτης » για τα λιμάνια, και σύμφωνα με τα «ακουγόμενα» το λιμάνι μας θα ενταχθεί στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου, που προφανώς θα μετονομασθεί σε «οργανισμό λιμένων Κρήτης».
Υπενθυμίσαμε επίσης, ότι το Κράτος  ,και λόγω «μνημονίου» αλλά και γενικότερα, «βλέπει» (και προσβλέπει !)την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, δηλαδή των οργανισμών που θα συνθέσει με τον λιμενικό «καλλικράτη».
Είναι γνωστό ,ότι το «κεφάλαιο» ( οι «ιδιώτες» για τους οποίους μιλούμε),δεν θα πάρει τα λιμάνια, σαν τον   Ατλαντα στην ιστορία του με τον Ηρακλή,  για να σηκώνει το «βάρος» τους ,«ξεμπλέκοντας» το Κράτος από τις υποχρεώσεις του, αλλά για να κερδίσει!
Συνεπώς την οποιαδήποτε σημερινή «προίκα» των λιμανιών,( που θα του δώσει κέρδη, θα την απαιτήσει ( και θα την πάρει!) και μάλιστα εμπλουτισμένη και ενισχυμένη!
…………….
Εχουμε λοιπόν μπροστά μας το εξής αρνητικό «σενάριο» που ,{ αυτή είναι η ανησυχία μου !}, θα «παιχτεί» σχετικά με την χερσαία ζώνη του λιμανιού μας:
   Α/ Την χερσαία ζώνη του λιμανιού μας ( αυτήν που αναλύσαμε πριν), θα την διαχειρισθεί  ένα συμβούλιο μιας ανώνυμης εταιρείας, που θα εδρεύει στο Ηράκλειο, με διορισμένη (από το Κράτος) διοίκηση!
   Β/  Το Κράτος θα ζητήσει από την διορισμένη (από αυτό!) διοίκηση να υλοποιήσει την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της δικαιοδοσίας της.
Η διοίκηση αυτή θα « υπακούσει» στον κυβερνητικό σχεδιασμό, και στους όρους που η τότε κυβέρνηση θα αποφασίσει, ( διότι αν κάποιος ή κάποιοι δεν συμφωνήσουν ,απλώς θα υποχρεωθούν σε παραίτηση, από εκείνους που τους διόρισαν και θα αντικατασταθούν).
   Γ/  Βλέπουμε με ποιους όρους ιδιωτικοποιήθηκαν  δημόσια έργα και  δημόσιες επενδύσεις ( ΣΔΙΤ ή συμβάσεις παραχώρησης κλπ) και πόσο κερδοφόρους όρους περιέχουν για τους ιδιώτες. Διαβάζουμε για υπερκοστολογήσεις ,διαβάζουμε για αποικιακιοκρατικούς όρους κλπ κλπ!
Δηλαδή η «εμπειρία» ,και το «μνημόνιο», δεν επιτρέπουν καμιά διαφορετική  πορεία, καμιά κρατική «πυγμή», καμιά αισιοδοξία . Εδώ ακούσαμε ,ότι δεν θα πουληθεί η κρατική γη (που απαγορεύεται από το Σύνταγμα), αλλά ( για να ανταποκριθούμε στο μνημόνιο),θα εκχωρηθεί το δικαίωμα να κτίσουν κλπ οι αγοραστές στην κρατική γή ( δηλαδή θα πουληθούν ….«σηκωματάρικες» ιδιωτικές οικοδομές κλπ εγκαταστάσεις εκμετάλλευσης της κρατικής γης, πάνω στην κρατικής ιδιοκτησίας γη!).
   Δ/  Σε λίγο χρόνο ,λοιπόν, μπορεί να δούμε εκμεταλλευτές ιδιώτες κεφαλαιούχους { δηλ εταιρείες οποθενδήποτε προερχόμενες} ,οι οποίοι  να υπεισέλθουν σε όλα τα δικαιώματα (και τις υποχρεώσεις) του σημερινού Δημοτικού λιμενικού ταμείου.
Τουτέστιν «να κάνουν κουμάντο» στην χερσαία ζώνη λιμένος Ρεθύμνου ( που θα είναι βεβαίως δημόσια γη, αλλά που θα έχουν την χρήση και την εκμετάλλευση της ,οι ιδιώτες)!
Με απλά λόγια, μπορεί να δούμε ένα «προτεκτοράτο» μέσα στον δήμο Ρεθύμνου, που θα το διοικούν ιδιώτες , δηλ κεφαλαιουχικές εταιρείες!
Ένα Ιδιωτικιστάν, στην καρδιά του Ρεθύμνου!
…………
Ανησυχώ πολύ και ερωτώ την δημοτική Αρχή Ρεθύμνου, όλα αυτά τα έχει προβληματισθεί ;
Μήπως θα πρέπει ,σήμερα κιόλας, να ενεργοποιηθούμε και να προλάβουμε αυτές τις εξελίξεις!
Το δημοτικό λιμενικό ταμείο, είναι ένα «δικό μας» νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Να μιλήσουμε και να συναποφασίσουμε!
Να πάρει «πίσω» ο δήμος όλες τις εκτάσεις που δεν είναι λιμάνι!
Να ανταποδώσει στο λιμενικό ταμείο, με επιχορήγηση, τα λειτουργικά έσοδα που θα χάσει με την αφαίρεση αυτών των εδαφών του.
Δεν είμαστε ενάντιοι στο Λιμενικό Ταμείο ( που είναι «δικό μας»), όμως πρέπει να διασφαλίσουμε το παρόν και το μέλλον της πόλης μας.
Μην «καταντήσουμε» τους πολίτες μας, αύριο να πληρώνουνε διόδια στον ιδιώτη, για να περάσουνε από «το έδαφος του», μέσα στην καρδιά της πόλης μας!
…………..
Ανησυχώ πολύ, !


Αν θέλετε να μαθαίνετε περισσότερα νέα, κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook πατώντας εδώ


 

Εδώ μπορείτε να δημοσιεύετε τις απόψεις σας για όλα τα θέματα της επικαιρότητας που σας απασχολούν. Οι παρακάτω απόψεις είναι καθαρά προσωπικές και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν την ειδησεογραφική ομάδα .Ενημερώνουμε πως τα άρθρα που θα περιέχουν ύβρεις θα διαγράφονται αυτόματα. Αν θέλετε να προσθέσετε την απόψη σας πατήστε εδώ

Ακολουθήστε μας....

facebook facebook twitter blogger linkedin digg myspace stumbleupon orkut buzz youtube tellafriend
Η επιχειρηματική.ενημερωτική.και πολιτιστική ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ,Ενημέρωση,ΡΕΘΥΜΝΟ ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ, Ρέθυμνο Οδηγός αγοράς νομού Ρεθύμνου,Ρέθυμνο Κρήτης Ενημερωτική πύλη ρεθυμνο νομού ρεθύμνου κρήτης Ειδήσεις Νέα Ενημέρωση Ρεθύμνης Επικαιρότητα Γεγονότα Φωτογραφίες Φωτο Ρεπορτάζ ρεθύμνου κατάλογος επιχειρήσεων επαγγελματιών νομού ρεθύμνου νέα ειδήσεις ρέθυμνο,

 

help line2 el-GR   help line el-GR

νεος server