banner122  
Συντάχθηκε απο τον/την Νίκος Θ. Νίνος    Τρίτη, 22 Φεβρουάριος 2011 18:50    PDF Εκτύπωση E-mail
Καλλικράτης : δύο νέοι θεσμοί,
συμπαραστάτης δημότη ,και δημοτική επιτροπή διαβούλευσης
Νεα - Οι Απόψεις σας
Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 22 Φεβρουάριος 2011 19:16 )

ενημέρωση,νέα,επικαιρότητα,κρητική,ειδήσεις,ρεθεμνιωτικα,ρεθυμνο,ρεθεμνος,ΡΕΤΗΥΜΝΟ,ΡΕΤΗΙΜΝΟ,latest,news,επιθεώρηση,τοπικά,νεα,εξελίξεις,rethymno.RETHYMNO,RETHYMNON,συνταγές,ερμηνευτές,καρναβάλι,αναγεννησιακό,φεστιβάλ,φωτογραφίες,βίντεο,οδηγός,αγοράς,εφημερεύοντα,φαρμακεία,βενζινάδικα,μουσεία,κινηματογράφοι,συμπαραστάτης  δημότη ,και  δημοτική επιτροπή διαβούλευσης,του κ Νίκου Νίνου δημοτικού συμβούλου Ρεθύμνου,του κ Νίκου Νίνου δημοτικού συμβούλου Ρεθύμνου

Αυτές τις μέρες μπαίνουν στην  θέση τους,{ επιλέγεται η στελέχωση τους},δυό νέοι θεσμοί που προβλέπει ο νόμος «Καλλικράτης» για την δημοτική δημοκρατία.
Είναι ο «συμπαραστάτης του δημότη και την επιχείρησης» ,[άρθρο 77 του νόμου] και, η «δημοτική επιτροπή διαβούλευσης», [ άρθρο 76 του νόμου].
*** Ο «συμπαραστάτης» επιλέγεται από το δημοτικό συμβούλιο, εντός του 1ου διμήνου, κατόπιν προκήρυξης που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του δήμου. Ο νόμος θέλει τον «συμπαραστάτη» ένα «πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας», χωρίς κωλύματα και ασυμβίβαστα (όπως αυτά ισχύουν και για την ιδιότητα του  δημοτικού συμβούλου).

Η ψηφοφορία επιλογής του είναι μυστική, και χρειάζονται 22 ψήφοι { για τον δήμο μας}. Η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται, στην ίδια ή σε επόμενη συνεδρίαση, μέχρι να επιτευχθεί αυτός ο αριθμός ψήφων.

Η θητεία του ακολουθεί την θητεία του δημοτικού συμβουλίου που τον επέλεξε.
Δουλειά του «συμπαραστάτη» είναι να δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγομένων πολιτών και επιχειρήσεων ,για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου, και των νομικών του προσώπων, και να μεσολαβεί προκειμένου να λυθούν τα σχετικά προβλήματα. Είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά στους ενδιαφερομένους εντός 30 ημερών.

Η λειτουργία του «συμπαραστάτη», δεν αναιρεί την σχετική αρμοδιότητα του «Συνήγορου του πολίτη», ούτε τις αρμοδιότητες άλλων ελεγκτικών οργάνων όπως του ελεγκτή νομιμότητας [ που ορίζεται με το άρθρο 216 του νόμου].

Συντάσσει ετήσια έκθεση πεπραγμένων, που συζητείται στο δημοτικό συμβούλιο.

Ακόμη, μπορεί να προβαίνει σε διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης και των σχέσεων της με το κοινό.
Ο «συμπαραστάτης» λαμβάνει αντιμισθία ισόποση με αυτήν του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου [δηλ γύρω στα 1800 ευρώ, για τον δήμο μας].
Κριτική-σχόλιο μας : Ουσιαστικά δεν προσφέρει τίποτε και αποτελεί ένα ακόμη παρένθετο πρόσωπο στην δημοτική λειτουργία! Ένα πρόσωπο που θα κοστίζει αρκετά χρήματα στο «δυσκολευόμενο» δημοτικό μας ταμείο!

Στον τοπικό τύπο έχουμε δημοσιεύσει άρθρα σχετικά με ανάγκες των πολιτών ,όπως τα ακόλουθα :
α/ στην «κρητική επιθεώρηση» της 15-7-2005 γράφαμε το άρθρο μας ,«μόνο ένας φορέας προστασίας του πολίτη θα μας βοηθήσει», με υπότιτλο «ένας συνήγορος του δημότη θα μας σώσει».

β/ στην «κρητική επιθεώρηση» της 8-10-2005 γράφαμε το άρθρο « ένας δικηγόρος στην τσέπη μας»
Με αυτά προσπαθούσα να αναδείξω το πρόβλημα της πολυνομίας και των προθεσμιών για τα οποία δεν μπορεί να είναι ενημερωμένος ο απλός πολίτης που τρέχει την καθημερινότητα του.

Εμείς είχαμε προτείνει πριν χρόνια ,την «ίδρυση» ενός άτυπου γραφείου διαμεσολαβητή στον δήμο, το οποίο στελεχούμενο από εθελοντές έγκριτους συμπολίτες μας, θα έκανε , δωρεάν και καλλίτερα ,αυτήν ακριβώς την δουλειά μεσολαβώντας {εκατέρωθεν} στις σχέσεις και στις διαφορές μεταξύ πολιτών και δήμου, μεταξύ δήμου και πολιτών [βλέπε αίτηση-πρόταση μου στον δήμο με αριθ πρωτ 2229 / 28-2-2000, και τοπική εφημερίδα «κρητική επιθεώρηση» της 3-3-2000 και «ελευθερία» της 4-3-2000. Επίσης επανέφερα το θέμα με άρθρο μου στην «κρητική επιθεώρηση» της 21-9-2001, και επανήλθα την 8-12-2004 με νέα αίτηση μου αριθ πρωτ 15819 ( βλέπε και άρθρο «κρητική επιθεώρηση» της 7-12-04).Ακόμη επανήλθα με νέα αίτηση μου αριθ πρωτ 7687/14-6-2005 ]
Δυστυχώς οι προτάσεις μου έγιναν «σε ώτα» που «δεν ενδιαφέροντο» για τέτοιες πρωτοπορειακές προτάσεις!

Η ιδέα «αξιοποίησης» έγκριτων συμπολιτών σε αυτήν την χρήσιμη μεσολαβητική δραστηριοποίηση τους, έχει υλοποιηθεί από το 2000 στον δήμο Κορυδαλλού Αττικής,{ βλέπε εφημ «εθνος» Αθηνών της  27-2-2000 και της 27-11-2004}.

Χωρίς να μειώνω κανενός την αξία, το κύρος και την εμπειρία που θα επικαλεσθεί για να καταθέσει την υποψηφιότητα του, θεωρώ ,ότι αποτελεί «πολυτέλεια» και «σπατάλη» για τον «δυσκολευόμενο» δήμο μας ο διορισμός του «συμπαραστάτη».

Θα πρότεινα να μην επιτευχθεί η προβλεπόμενη πλειοψηφία των 22 ψήφων, ώστε να μην «καλυφθεί» η θέση, και να στραφεί ο δήμος στην «αξιοποίηση» των πολλών έγκριτων συνταξιούχων συμπολιτών μας, οι οποίοι θα προσφερθούν ,δωρεάν, να προσφέρουν τις καλές τους μεσολαβητικές υπηρεσίες στον δήμο και στους δημότες του!

Παράλληλα μια διαπαραταξιακή επιτροπή από εκπροσώπους των δημοτικών παρατάξεων να  συνεργάζεται με τους διαμεσολαβητές, για την οποιαδήποτε κατοχύρωση του ανεξάρτητου έργου τους.

Ούτως ή άλλως, {είτε με «συμπαραστάτη», που καλούμαστε να εκλέξουμε είτε με «μεσολαβητή» που προτείνουμε} η αποτελεσματικότητα της παρέμβασης θα εκπορεύεται ,μόνον, εκ του προσωπικού κύρους και προσωπικής δυνατότητας του αναλαμβάνοντος ,ανεξάρτητα από τον τρόπο διορισμού ή ορισμού του!
Θεωρώ ,ότι αυτή είναι η πραγματική «διάσταση» του θέματος , απαλλαγμένη από όλα όσα «ακούγονται» και «αφορίζουν» περί ,ενδεχόμενων, κομματικών , προεκλογικών κλπ «χρεών»  προς κάποιους .

Αλλωστε και τα χρήματα που θα εκταμιευθούν, μέσα από δύσκολες σημερινές δημοτικές οικονομικές καταστάσεις, θα μπορούσαν να «καλύψουν»,{ και χρειάζονται πιεστικά!}, πολλές «τρύπες» δημοτικών αναγκών στην πόλη και στα χωριά μας.

Αρα , ας προχωρήσουμε στον δοκιμασμένο θεσμό του διαμεσολαβητή και ας αφήσουμε τον «συμπαραστάτη» για αργότερα, όταν και αν τον «ενισχύσουν» με ουσιαστικές αρμοδιότητες!

*** Η «επιτροπή διαβούλευσης», συγκροτείται από το δημοτικό συμβούλιο,εντός του 1ου διμήνου,  με απόφαση που λαμβάνεται με την ίδια πλειοψηφία των 22 ψήφων { για τον δήμο μας}.

Είναι όργανο με συμβουλευτικές αρμοδιότητες. Η θητεία της ακολουθεί την θητεία των δύο θεσμικών επιτροπών του δήμου {της οικονομικής επιτροπής και της επιτροπής ποιότητας ζωής},δηλ στο μισό της συνολικής θητείας του δημοτικού συμβουλίου ,που την συγκροτεί.
Επομένως, συγκρότηση της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης έχουμε δυό φορές κατά την διάρκεια της δημοτικής περιόδου.
Συγκροτείται από εκπροσώπους φορέων της περιοχής του δήμου, και από απλούς  πολίτες μέλη του εκλογικού σώματος του δήμου, σε αναλογία 2 : 1 αντίστοιχα.

Οι εκπροσωπούμενοι φορείς αναφέρονται στον νόμο και είναι:

Τοπικοί εμπορικοί και επαγγελματικοί σύλλογοι και οργανώσεις, επιστημονικοί σύλλογοι και φορείς, τοπικές οργανώσεις εργαζομένων και εργοδοτών, εργαζομένων του δήμου και των νομικών του προσώπων, ενώσεων και συλλόγων γονέων, αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων και φορέων, εθελοντικών οργανώσεων και κινήσεων πολιτών, άλλων οργανώσεων και φορέων της κοινωνίας των πολιτών, και εκπρόσωποι των τοπικών συμβουλίων νέων.
Ο συνολικός αριθμός μπορεί να είναι από 25 έως 50 συμπεριλαμβανομένου του προέδρου [ που είναι ο δήμαρχος ή ένας αντιδήμαρχος}.
Η επιτροπή γνωμοδοτεί προς το δημοτικό συμβούλιο, για  τα αναπτυξιακά και τα προγράμματα δράσης του δήμου και για το επιχειρησιακό και για το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου, καθώς και για θέματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος που της παραπέμπει το δημ συμβούλιο ή ο δήμαρχος.
Επίσης εξετάζει τα τοπικά προβλήματα και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του δήμου και διατυπώνει γνώμη για την επίλυση των προβλημάτων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών.

Ακόμη ,δύναται να διατυπώνει παρατηρήσεις για τις κανονιστικές αποφάσεις που εκδίδει το δημοτικό συμβούλιο.
Στο πρακτικό που συντάσσεται για την συνεδρίαση της, καταχωρούνται  όλες οι γνώμες που διατυπώθηκαν.
Κριτική –σχόλιο μας : Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης, μπορεί να έχει ένα «πομπώδη» τίτλο, αλλά δεν έχει αντίστοιχη ουσία, ώστε να «χειροκροτήσουμε» για την θεσμοθέτηση της.

Όμως είναι «ένα πρώτο βήμα» ,στο να καθίσουν «σε ένα τραπέζι» οι τοπικές «δυνάμεις» ,για να συζητήσουν τα τοπικά θέματα και τις τοπικές υποθέσεις.
Δεν θεσμοθετείται καμιά δέσμευση για τον δήμο και για το δημοτικό συμβούλιο.
Σκέψεις και προτάσεις για ένα τέτοιο άτυπο τοπικό συμβούλιο, έχουν υπάρξει και έχουν προταθεί από μας ,πριν χρόνια, όμως έτυχαν «της γνωστής αδιαφορίας» των δημοτικών κλπ αρχών στον δήμο μας.

Είχαμε καταθέσει την τέτοια  πρόταση μας  πολλές φορές μέχρι σήμερα.

α/ στην εφημερίδα «κρητική επιθεώρηση» της 31-3-2005 γράφαμε, «να αναλάβουν οι τοπικοί φορείς να οδηγήσουν το πλοίο της τοπικής ανάπτυξης»
β/ στην ¨κρητική επιθεώρηση» της 7-7-2006 γράφαμε το άρθρο μας, « ένα συμβούλιο πόλης μας χρειάζεται»
Στις 7-12-2006 ξαναθέτουμε το «άτυπο συμβούλιο πόλης» με νέο δημοσίευμα στην «κρητική επιθ/ση» της 7-12-2006 και με αίτηση μας στο Επιμελητήριο την 8-12-2006 που συζητήθηκε στην διοικητική επιτροπή της 18-12-2006 ζήτησα την ανάληψη πρωτοβουλίας του για λειτουργία ενός συμβουλίου πόλης στον δήμο μας.
γ/  στην «κρητική επιθ/ση» της 8-5-2007 δημοσιεύεται πρόταση μας ,για «τοπικό συμβούλιο τρίτης ηλικίας» προς «αξιοποίηση της γνώσης και της εμπειρίας των συνταξιούχων συμπολιτών μας.

Η έννοια και η ουσία αυτών των προτάσεων μας ,που κάποιες είχαν υλοποιηθεί αλλού, {πχ το «άτυπο συμβούλιο πόλης» λειτούργησε στον Πειραιά}, ήταν να υπάρξει ουσιαστική ενεργοποίηση όλων των τοπικών δυνάμεων για να «πιέσουν» την εκάστοτε δημοτική αρχή για την εξεύρεση των απαιτούμενων λύσεων των τοπικών προβλημάτων.

Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ,πως «έξω» υπάρχει ένα τεράστιο και ανεκμετάλλευτο δυναμικό, ( οι συνταξιούχοι, με την απέραντη ,ποιοτική και ποσοτική, γνώση και εμπειρία τους), και θα ήταν πολύ ωφέλιμο να το «αξιοποιήσει» ο δήμος.

Σε άρθρο μας ,με τίτλο «ένα τεράστιο ανεκμετάλλευτο δυναμικό» { βλέπε εφημερίδα « ρεθεμνιώτικα νέα» της 9-7-2009] αναλύσαμε  αυτόν «τον πλούτο» που μένει ανεκμετάλλευτος στον τόπο μας.

Ταυτόχρονα ,είναι σαφές ,ότι οι εμπλεκόμενοι σε κάθε τομέα τοπικής δραστηριότητας, γνωρίζουν καλλίτερα το γνωστικό αντικείμενο ,γνωρίζουν «ιδιοχείρως» τα προβλήματα, και ,(κατά τεκμήριο), μπορούν να προτείνουν ,(σαν ειδικοί!), την λυτική «αγωγή» που χρειάζεται να ακολουθηθεί.
Είναι αυτονόητο ,πως η αξιοποίηση της γνώσης και εμπειρίας ,που υπάρχει έξω από το δημαρχείο, αποτελεί μια σωστή ,ενδεικνυόμενη και απαραίτητη δράση για τον δήμο!

Το ζητούμενο ,είναι να γίνουν προσεκτικές και ανεπιρρέαστες «κινήσεις» ,ώστε η σύνθεση και η λειτουργία της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης να διασφαλισθούν και να περιχαρακωθούν από τις όπτιμες προϋποθέσεις και παραμέτρους.

Ευθύνη του δημοτικού συμβουλίου είναι η καλλίτερη σύνθεση του συμβουλίου, ευθύνη της δημοτικής αρχής είναι η σωστή και ουσιαστική λειτουργία του, και ευθύνη των δημοτικών παρατάξεων της μειοψηφίας είναι να καταγγείλουμε την οποιαδήποτε τυχόν επιχειρηθησόμενη απομείωση αυτής της δυνατότητας που ανοίγεται ,και, θεσμικά πλέον!

Ευχόμαστε ,ο δήμος να την «ψάξει» πολύ την συγκρότηση, οι φορείς που θα επιλεγούν να στείλουν τους αξιότερους εκπροσώπους τους ,που θα είναι οι επαρκέστεροι για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της συμμετοχής τους, οι δημότες που θα κληρωθούν και θα μετέχουν στην επιτροπή να «τιμήσουν» αυτή την συμμετοχή τους, και όλοι μαζί  ,( δήμος και μέλη της επιτροπής), να «στηρίξουν» και να αξιοποιήσουν τον νέο θεσμό, που (επί τέλους!),προσπαθεί να ξεκινήσει μια δημοτική τοπική δημοκρατία στον τόπο μας, και να αποφέρει τους χρήσιμους και ώριμους καρπούς της!.

Εμείς ,που θεσμικά θα είμαστε παρόντες στις συνεδριάσεις της επιτροπής, θα βοηθήσουμε στην διαδικασιακή φύτευση, θα παρακολουθούμε εποικοδομητικά την δένδρωση ,και θα χαρούμε για την κάρπωση της επιτροπής!

 22-2-2011
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.      www.dimotiki-kinisi.gr


Αν θέλετε να μαθαίνετε περισσότερα νέα, κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook πατώντας εδώ


 

Εδώ μπορείτε να δημοσιεύετε τις απόψεις σας για όλα τα θέματα της επικαιρότητας που σας απασχολούν. Οι παρακάτω απόψεις είναι καθαρά προσωπικές και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν την ειδησεογραφική ομάδα .Ενημερώνουμε πως τα άρθρα που θα περιέχουν ύβρεις θα διαγράφονται αυτόματα. Αν θέλετε να προσθέσετε την απόψη σας πατήστε εδώ

Ακολουθήστε μας....

facebook facebook twitter blogger linkedin digg myspace stumbleupon orkut buzz youtube tellafriend
Η επιχειρηματική.ενημερωτική.και πολιτιστική ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ,Ενημέρωση,ΡΕΘΥΜΝΟ ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ, Ρέθυμνο Οδηγός αγοράς νομού Ρεθύμνου,Ρέθυμνο Κρήτης Ενημερωτική πύλη ρεθυμνο νομού ρεθύμνου κρήτης Ειδήσεις Νέα Ενημέρωση Ρεθύμνης Επικαιρότητα Γεγονότα Φωτογραφίες Φωτο Ρεπορτάζ ρεθύμνου κατάλογος επιχειρήσεων επαγγελματιών νομού ρεθύμνου νέα ειδήσεις ρέθυμνο,

 

help line2 el-GR   help line el-GR

νεος server